27 Haziran 2007

23 Haziran 2007 Cumartesi / 1. Gün

Edirne-Kapıkule-Havsa
Bugün Katedilen Mesafe: 72 km
Toplam Katedilen Mesafe: 72 km
Bisiklet Üzerinde Geçen Zaman: 3:31



Murat sağolsun beni İstanbul'dan Edirne'ye kadar getirdi. Aslında ilk günün amacı sadece Edirne-Kapıkule-Edirne yapmak ve asıl yola çıkmadan önce bisiklet üzerindeki ağırlığın nasıl olduğuna şöyle bir bakmaktı. Ancak Kapıkule dönüşü biraz daha yol alma fikri daha cazip geldi, böylece prülüd falan demeden yola koyulmuş olduk. Akşam 7'de dahi hava çok sıcak olmasa ilk durak Kırklareli olabilirdi ama onun yerine Havsa oldu. İki tarafa da yol dümdüz, o yüzden rahat bir sürüş oluyor.
Havsa çok küçük bir kent, nüfus 8000 falan. Herhangi bir rengi olduğunu söylemek zor. Şehirde tek otel var zaten, ona yerleşiyorum. Banyolu ve televizyonlu oda 16 YTL, banyosuz olursa 12 YTL. Akşam yemeğine bir meyhaneye gidiyorum, mekanı işleten adam ve bir arkadaşı var. İlk akşamdan raconu öğreniyorum; böylesi bir durumda ayrı masaya oturmak ayıp sayılıyor. Doğrudan kurulu masaya oturulacak ve meraklı sorulara cevap verilecek, yabancı. Siparişim alındıktan sonra lokantacı bir 5 dakika ortadan kayboluyor, az sonra kasaptan alınmış bir porsiyon incikle dönüyor. Benim yemek sadece sipariş üzerine pişirilmiyor, aynı zamanda alınıyor da... Küçük şehir tanımına bir yenisi ekleniyor.

Yemekten sonra sabah için biraz meyve ve su alıp, sonra yatmaya gidiyorum; zira asıl tur yarın başlıyor.

Resim: Kapıkule.

Hiç yorum yok: