03 Temmuz 2007

Dinlenme (7. Gün)

Çaycuma-Amasra
Bugün katedilen mesafe: 60 km
Toplam katedilen mesafe: 858
Bisiklet üzerinde geçen süre: 3:21
30 Haziran 2007, Cumartesi


Bugünün planı, akşamdan sabaha Çaycuma-Amasra ve Çaycuma-Safranbolu arasında gidip gidip durdu. Bu, biraz da asıl hedef Kastamonu'ya sahilden Cide üzerinden mi, yoksa içeriden Safranbolu-Karabük üzerinden mi gideyim meselesi. Ancak Çaycuma'dan gidiş de gelişi gibi çakıl çakıl, öyle olunca seçim belirginleşiyor: Bu yol Safranbolu'ya kadar çekilmez, çekilse çekilse Amasra'ya kadar çekilir. Bakın şimdiye kadar asfalt kalitesi hakkında çok olumsuz birsey yazmadım, zaten buraya kadar fena da değildi yol. Ancak böylesi asfaltlar olduğu sürece bu tur gitmez.


Gitmiyor da zaten... Amasra ayrımından kısa bir süre önce arka lastik patlıyor. 850 km sonra ilk vukuat. Havası yavaş yavaş inen lastiği birkaç kez şişirip Amasra'ya kadar idare etmeye çalışıyorum. Bu arada Amasra'ya anayoldan iki ayrım var; biri şehre batıdan, diğeri daha yukarıdan ve doğudan giriyor. Ben ilk sapaktan dönüyorum. İyi de yapıyorum, zira burası asfalt olarak anayoldan daha güzel. Bu arada anayolu bilmiyorum, herhalde aynıdır, ama buraya dönenleri manzaralı, ormanlık ama yaklaşık 4 km'lik bir çıkış bekliyor. Nereye çıktığınızı bilmeden öylece gidiyorsunuz, ve Amasra ve deniz bir ikramiye gibi tam tepenin en başında kendini gösteriyor. Çıkarken hadi bir şekilde idare ettik ama Amasra'ya inişte savrulma ve kayma riskinden nihayet lastiği değişitiriyorum. Yolun geri kalanı sorunsuz.


Neticede kısa bir gün... Bu fena da değil, zira son üç günün iniş-çıkışlarından sonra bacaklarda hem bir yorgunluk, hem de yer yer çekme var (biraz hava ve deniz raporu ağzı oldu, farkındayım). Bu kısa ama meşakkatli, yeni Türkçe ile fırfırlı, günün mükafatı Amasra'da öğleden sonra ve akşam keyfi... Biraz deniz, biraz uyku... Gece, yan taraftaki otelin barında bir kadın çığlık çığlığa şarkı söylüyor. Bu benim uyumama engel değil. Gün sessiz değilse de sakin sona eriyor.

Yazıyı bitirirken farkettim, Bartın'dan hiç bahsetmemişim.


Bu arada bu etapla ilk hafta bitti, dolayısıyla bu sayfaya iyi kötü bir harita yakışır. Yeşille işaretli olanlar katedilen yollar. Kahverengi dikdörtgenler de her günün son bulduğu yeri gösteriyor.

Gelecek Program: Amasra-Şenpazar ve Şenpazar-Kastamonu

Pek Yakında: Kastamonu-Boyabat ve Boyabat-Sinop

1 yorum:

Dâi dedi ki...

Çok güzel

en kısa zamanda tekrar ziyaret edip tamamını okuyacağım

Yurdum insanına
Saygılarımla
http://iraqfoto.blogspot.com/